Kort i forårsfarve

I følge kalenderen, er der forår fra i dag - uanset, at det er noget grumset i vejret (og der er dårligt lys at fotografere i...).



Jeg er igang med et eksperiment, der går ud på at få billige kort til at ligne en formue med få midler, uden at det tager en krig at lave dem.

I Superbrugsen har de flere gange haft en æske med A6 kort og kuverter i 3 varianter: hvid, beige og blandede pastelfarver. På tilbud har man kunne købe 50 kort med kuverter for 50 kroner - se, det er da billigt - og så er de lige klar til at pynte.

Øvelsen går nu ud på at lave nogle skitser, de passer til kortformatet - og bruge de materialer og teknikker, der er på "lager".

Til dette kort har jeg embosset linjerne på selve kortet med min Scor-pal og prikkerne med Ellison embossing folder i Bigshot'en. Hjørnerne er afrundet med en hjørnepunch. Blomst og blade er udstanset. Rammen er en chipboard-ramme og glimmerstenene er nogle fra mine gemmer. Kanterne er sværtet og ramme, blomst og tekst er pyntet med glimmerlim.
På denne måde bliver det faktisk et ret billigt kort ;)

Skitsen til kortet ser sådan her ud:

5 Comments:

Pia said...

Det er lykkedes for dig at få et kort til at ligne en million, så lækkert

Anonym said...

hej gurli
rigtig sødt kort du har lavet... jeg bruger selv samme pakker hver gang jeg laver kort så det bliver dejligt at kunne lure herinde ved dig, hvis du vil se mine er de her http://kortskitser.blogspot.com/
tak for kigget

troll13 said...

Rigtig sødt kort du har lavet, flot opsætning.

Gitte said...

Et skønt kort. Jep det ser dyrt ud.;) Flotte detaljer du har på.:)

Christiane said...

hi gurli, don't know if it's the right blog but i want to thank you so much for your funny company during my small class!! ;)
hope to see you in october or maybe earlier!! :))

Send en kommentar

Blog Widget by LinkWithin