Cybercrop

Der var cybercrop på The Scrap Cat i dag, hvor jeg havde sponseret en præmie til lodtrækning blandt dem, der deltog i de spændende udfordringer.

Jeg var ikke selv med i konkurrencen, men lavede to skitseudfordringer, hvor jeg har tolket skitserne, så de passer til de layouts, jeg valgte at lave;


Skitseudfordring nr. 1

Til denne udfordring, skulle der tages udgangspunkt i den viste skitse fra http://webmosterheleneskisser.blogspot.com/



Jeg valgte at scrappe min datter Saras oplevelse som luciabrud ved spejdernes årlige julemarked.

Der er meget tekst i forhold til den begrænsede plads, men jeg ville gerne fortælle lidt om de aktiviteter, vi i øvrigt deltog i, for at tjene penge til spejderhytten - og have teksten med til luciasangen i den nederste tekstboks.

Rammen, stjernerne og titlen er skåret i chipboard, sprayet med lim og overdrysset med guldglimmer. Den røde farve er valgt for at understrege julens tema og for at det hele ikke skulle forsvinde i guldglitter. Jeg har lavet et forsøg med at spraye med fikseringspray oveni, for at se, om de så drysser mindre og er lidt spændt på at se, om det har en virkning.


Skitseudfordring nr. 6:

Til skitseudfordring nr. 6 skulle der tages udgangspunkt i denne skitse:


Jeg valgte at lave et enkelt vinterlayout med pink som gennemgående farve i stedet for lyseblå og grå, som jeg normalt ville have valgt - og så fordi, farven står godt til pigernes flyverdragter.


Titlen "Tågesnak" referer til, at det er en lille historie om hvordan en kold og tåget søndag blev en hyggelig familiedag. Det store baggrundsbillede, hvor pigerne går ud af markvejen, er printet på noget groft syrefrit tegnepapir, jeg engang har købt billigt i Tiger. Snefnug stempler og chipboard er fra Orion Design. Chipboard-snefnugget er sværtet lidt på kanterne af den hvide side, sprayet med spraylim og drysset med glitter. Titlen og foto-collagen er sat på med skumtape, så layoutet ikke bliver helt fladt.

Jeg kan godt lide at lave layouts med flere billeder på og meget tekst. På disse to layouts er der blevet plads til 5 og 7 billeder og det tekst, jeg ønskedes skulle fortælles. Selv om teksten ser lille ud, er den læsbar, når man sidder med layoutet og det er jo det vigtigste.


Tak fordi du kiggede indenfor i min blog ;)

21 Comments:

Anonym said...

åhhhhhh, hvor er de bare flotte, den tågesnak er dog total for lækker :)

Anonym said...

Det er super flotte loer, sikke en fantastisk stemning du har fået frem på begge billeder

Anonym said...

Hold da op nogle fine LOs - især tågesnak er helt fantastisk..jeg vil også ha en stor printer!! Godt nytår Gurli :)

Anonym said...

Hvor er de bare flotte begge lo.

Godt nytår til dig og din familie.

Anonym said...

Flotte LO's - og især det med "tågesnak" harmonerer simpelthen så perfekt i farverne !!

Glædelig (bag)jul og Godt Nytår

Anonym said...

wow hvor er det bare nogle flotte LO du har lavet.
Er helt vild med tågesnak, det er helt fantastisk

godt nytår

Anonym said...

Ihhh altså Gurli.. du laver da de FEDESTE Lo´er, når du først kommer i omdrejninger :o))))

Anonym said...

Godt at se de flotte LO's - de kreative vibrationer må have været godt igang i Højby !

Dejligt med nogle ekstra fridage sammen med familien og muligheden for at dyrke hinanden og den hobby vi elsker så højt.

Godt nytår

Iben

Anonym said...

Super flotte LO'er. Jeg er spændt på om det hjælper med at fixere guldstøvet.

Anonym said...

WHOW hvor er du god!! Jeg er vild med begge, men især al teksten på den øverste - og så det store billede på det nederste LO. Det giver en helt fantastisk effekt det billede...
Godt nytår :-)

Anonym said...

Virkelig smukke LO´s du har lavet. Er vild med farvetonerne på begge, synes det hele harmonerer perfekt og skaber den helt rigtige stemning. Og "Tagesnak" med det store foto som baggrund er simpelt hen fantastisk.

Anonym said...

Hvor dejligt, at se du har haft tid til at scrappe søde Gurli, de er jo pragtfulde begge 2! Det er helt fantastisk det der tågesnak!

Anonym said...

Super, super flotte Gurli...
Vil da lige benytte lejligheden til at ønske dig det bedste i det nye år... ;o)

Anonym said...

wow de er bare så flotte dine layouts.....godt gået og forresten godt nytår til dig og din familie

Anonym said...

Pyh, man bliver helt svimmel af de super-duperflotte LO'er, du her har frembragt Gurli. De er bare rigtig gode hver for sig ! Hvor er det en skam, vi ikke kan afse mere tid til vores hobby !!
Rigtig godt nytår til dig og familien fra Dorit

Anonym said...

Rigtig flotte layouts, du fik lavet til cyper croppet.

Du og din familie ønskes et rigtig godt nytår.

Anonym said...

wow - sikke nogle superflotte lo og flotte fotos.
Rigtig godt nytår til dig og din familie.
Håber vi ses i det nye år til crops el. lign.

Anonym said...

2 virkelige FLOTTE Lo'er

Anonym said...

Hold da op Gurli...Begge er flotte LO'er ...men der er virkelig noget over "tågesnak" flot og anderledes valg af farver til et vinter motiv, men det er du jo selv lidt inde på...den sidder lige i øjet.

Hygge fra Betina

Anonym said...

Hvor er de flotte begge to, og især på det sidste er farverne da helt fantastiske og passer perfekt :)

Anonym said...

KANON FLOT farvekombination, jeg har ALDRIG set så flot brug af tågefotos.

Send en kommentar

Blog Widget by LinkWithin