Bad blogger.... og Scrap-a-mania

Bloggers block

Jeg har lige lavet en "special-pris" til mig selv - og flækket et logo sammen til det:



For jeg har virkelig været en dårlig "blogger" - og slet ikke bidraget med noget som helst i laaaang tid, ej heller selv om jeg faktisk har fulgt troligt med i de opdaterede scrapblogs gennem Google-reader.....

Gad vide om man kan få en "bloggers block" ligesom man kan få en "scrappers block"? (Hold da helt fast, hvor må dette være volapyk, hvis man ikke aner noget om scrapbooking....).

Jeg tror helt sikkert, det er det, jeg har været ramt af - og uanset hvad, er det pinligt..... yderst pinligt.... Og hvorfor så det?

Jo, for i den selvsamme periode har jeg modtaget ikke mindre end 3 "Rockin' Girl Blogger-awards" fra 3 "skrappe" piger, som har tilfælles at jeg beundrer dem helt vildt alle 3, de er skønne at være i selskab med, de har hver deres egen skønne scrappestil og laver de lækreste ting, som vi andre kan få inspiration af:

Fra Majer gav begrundelsen "... fordi du har overskud til at opdatere din blog i ny og næ, samt kommentere i min, på trods af sygdom."

Fra Sine, der gav begrundelsen "...Så vil jeg gerne nominere Skrappedullen som på trods af sygdom og modgang alligevel en gang imellem finder tid til at glæde os andre med hendes kreativitet."

Og fra Marianne/MH72, der gav begrundelsen: "...Gurli: Fordi hun er helt vild kreativ og laver de flotteste ting. Fordi vi ligner hinanden på mange måder. Og fordi hun er skønt & sjovt selskab, når vi er til convention ;-) "





Jeg blev rigtig glad - og fuldstændig handlingslammet - for jeg havde jo slet ikke fortjent at få sådan en "award". Men jeg takker og bukker, opper mig med mit blog- og kommentar-skriveri og går i tænkeboks lidt, for at finde ud af hvem, jeg skal sende den videre til.... (må man blandt andet sende den til dem, man har fået den af?)


Scrap-a-mania

Der var Scrap-a-mania i Ringsted i lørdags - og vi var en masse scrappere samlet til at hygge, shoppe og scrappe. Alt sammen i den nævnte rækkefølge, så det var ikke alle, der nåede at scrappe så meget.... :-D

Jeg kan dog pudse min glorie denne gang, for jeg fik et layout lavet færdig og lavet to mere. Det hjælper, når man er lidt forberedt hjemmefra :-D



Marianne/MH72 har i sin flotte, inspirerende blog Ordet på bordet lavet en lille konkurrence, hvor man skal lave et layout udfra ordet "Klar". Det fik mig til at tænke på hvor svært det er for børnene at blive klar til afgang om morgenen, når hverdagen melder sig efter en lang sommerferie og det blev en udfordring at få teksten til at være på et enkelt layout.


Det lykkedes at holde teksten læsbar ved at vælge teksten som fokus og billederne som en kant forneden. Den hvide tekst er lavet i word som hvid tekst ovenpå en firkant med sort fyld, printet ud, skåret til, monteret på det sorte baggrunds-karton og indrammet med en sværtet chipboard-bord forneden og doodling resten af vejen udenom. Det kan være lidt svært at se det, men overskriften og et par af billederne er monteret med skumtape, så der bliver lidt dybde i layoutet. Tidspunkterne i teksten og overskriften er farvet med pink chalk/kridt for at fremhæve det.


Hvis du skulle få lyst til at læse teksten, kan du klikke på layoutet og få et større billede.






Jeg kan - lige som Marianne/MH72 - rigtig godt li' ord og har ofte svært ved at begrænse mig.



Det levner ikke så meget plads til pynt, så til layoutet "Vokseværk" har jeg brugt en chipboard-ring med lidt doodling til ramme om billedet og en rød udskåret blomsterkant til under titlen.


Titlen er printet på fotopapir og monteret på et stykke sort chipboardkarton og ordene i venstre side er lavet med en gammeldags dymotang i rødt og hvidt - for at understøtte titlen og for at give balance i layoutet.


Teksten er udskrevet direkte på papiret, som er sværtet med sort hele vejen rundt, for at det ikke skal blive for "fersk".


Jeg havde ikke noget hvidt papir i 12x12, så jeg brugte bagsiden af noget kraftigt, mønstret papir, som jeg ikke mere brød mig så meget om. Så gik det til et godt formål alligevel :-D


Hvis du skulle få lyst til at læse teksten, kan du klikke på layoutet og få et større billede.








Det sidste layout er et rigtigt pirat-layout - til stor begejstring ved pigerne, da de så det. Det var sejt, synes de.


Da papiret er meget pyntet i sig selv, har jeg kun brugt en lyserød blomst til bagved billedet og teksten, matte og 4 sværtede fotohjørner på billedet.


Blomsten har sin oprindelse i SuperBrugsen, hvor de havde sat kunstige blomster på tilbud - de kan fint skilles ad og klippes i stykker til sådan et layout og blive til billig pynt på scrapsiden. Og skulle farven ikke passe, kan de i øvrigt sværtes eller males med fx akrylfarve - dagens sparetips herfra;






Tak fordi du kiggede indenfor i min blog;


11 Comments:

Anonym said...

Hej Gurli,

Super flotte LO's du har fået lavet - dejlig inspiration. Er vild med alt den tekst du har fået plads til på de første 2 LOs.
Kan man få lov til at låne din bad blogger ?? Har det lige sådan for tiden - får lavet nogle ting, men får ikke fotograferet det og lagt det ud... PIV - nå, nu må vi tage os sammen og hive op i selerne. Vi er vel scrappe ;O)
Hilsen fra Iben

Anonym said...

Hold da helt op hvor du ka BAD BLOGGER :-) sikke megen tekst, nogle rigtig gode og flotte LO's.
Man må da sige du lige har fået indhentet noget af det forsømte...
Men dejligt at du er på banen igen. Altid dejlig læsning.

Anonym said...

Er bare vild med de LO´s du har lavet !! Skønt at se at der sker noget på din blog igen, du har været savnet ;-)

Anonym said...

Hvor er de bare flotte de LO's du har lavet! Jeg er især vild med det første, men det ved du godt af min kommentar i lørdags på S-a-m.

Synes du har en super lækker stil!
Glæder mig til at se de kommende stempler :)

Anonym said...

Tak for et par dejligt inspirerende links. Jeg elsker også tekst på LO's og har beskærer og beskærer ofte teksten. Men her var et par skønne LO opsætningsmuligheder, som virkeligt har sat teksten i fokus.

Anonym said...

Det er da bare for fede LOér du har lavet, og så på sådan en dag :o
jeg var jo en af dem som ikke fik lavet en dyt, men pyt :o)

Anonym said...

Hej Gurli
Rart du er på bloggen igen og så med sådan nogle super flotte og inspirerende LO. Jeg er specialt vild med vokseværk, men de er alle 3 bare super gode.
Det betyder ikke noget du ikke er aktiv i perioder, vi tjekker stadig siden og venter på nyt. (Smil)

Anonym said...

Hej Gurli - sikken en sød pris du har givet dig selv - den får vi andre nok også brug for i ny og næ.
Dejligt at se at du er PÅ igen - og du må da have fået skrivekrampe ovenpå det lange (men gode) indlæg.

Fede LO's - men jeg så lidt over skulderen på SAM når jeg "vimsede rundt", så jeg havde set lidt af dem.

Anonym said...

Hej Gurli, jeg er vild med at du "tør" fortælle om sådan en morgen som vi jo alle oplever "af og til" (oftere end vi vil indrømme!). Det er et LO som med garanti bliver sjovt at kigge tilbage på. Måske en idé fremover altid at scrappe "3. dag efter ferien" :-). Vinder af konkurrencen kommer på min blog senere i dag...

Anonym said...

Ok, hvis det er standarden fremover, så kan du godt pakke den bad blogger-award sammen!! ER du sindsyg nogle fede LO´s du har fået lavet. Og det er der vist flere der syntes, for jeg har lige læst et andet sted, at du har vundet en udfordring med et ef dem :-) Tillykke med det. Og dejligt at se dig back on track ;-)

Anonym said...

Ja, også et tillykke med vindertitlen.......det er også et flot stykke skrivearbejde du har lavet. Den er helt klart velfortjent, og sikke en historie lol.....

Den er bare for sød din "bad blogger".... tror ikke den hjælper mog blogger-blok ;-)

Hygge fra Betina

Send en kommentar

Blog Widget by LinkWithin